Tips voor een aangepast voedingsplan

Het belangrijkste deel

Een aangepast voedingsschema betekent veel dingen voor verschillende mensen, maar zolang je je aan de grote lijnen houdt, zal het voor iedereen werken. Het eerste is natuurlijk dat je op je voeding moet letten. Vermijd vettig voedsel en een teveel aan suiker en u zult binnen de kortste keren resultaat zien. Wanneer u op het punt staat uw maaltijden te nuttigen, drink dan een glas water. Dit zal u helpen om sneller een vol gevoel te krijgen en verder eten te voorkomen. Voor groenten, houd het bij effen kleuren. Bijvoorbeeld donker en intens rood zoals watermeloen, zoet en verfrissend blauw zoals appels, of intens geel zoals bananen. Deze groenten bevatten de meeste voedingsstoffen, en hebben elk hun corresponderende laagste aantal calorieën. Je moet gemiddeld 2,5 gram eiwit per kilogram van je lichaamsgewicht binnenkrijgen (dat betekent dat als je 60 kilo weegt, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid eiwit op een dag uitkomt op 2,5 gram eiwit in het geheel van elke kilo). Doe geen smaakproeven en probeer niet vals te spelen bij de bereiding van uw voedsel. Veel heeft hiermee te maken – als het niet goed is, smaakt het ook niet goed.

Denk bij de bereiding van uw gerechten aan de kwaliteit van het gebruikte vlees. Kip en vis bevatten twee van de beste vleessoorten – wit vlees of vlees zonder vel. Wit vlees is perfect lekker en vetarm. Kip en vis zijn ook geweldig voor saladedressings en ook om als eiwitbron te dienen. Helaas zijn mensen dol op de smaak van vlees, en vergeten ze dat het witte vlees of het vlees zonder vel veel calorieën kan bevatten (tot 100 calorieën in één stokje selderij, bijvoorbeeld, vergeleken met één stokje rundvlees van 100 calorieën). De betere keuzes lijken vlees als rundvlees, hertenvlees of rendier te zijn. Deze vleessoorten bevatten al weinig vet en veel eiwitten, maar bevatten ook meer calorieën. Een punt van voorzichtigheid is om altijd te kiezen voor de magere of dunnere stukken vlees, zoals magere stukken biefstuk of varkensvlees.

Wat de koolhydraten betreft, moet u ook opletten dat u de juiste koolhydraten kiest. De beste keuzes zouden de vezelrijke koolhydraten zijn, zoals bonen, groenten en volle granen. Zij hebben het hoogste gehalte aan vezels en zijn daarom: wortelen – breed en donkergroen, appels – oranje of geel, broccoli – veerkrachtig en bladrijk, en komkommers – groot, rond en scherp. Koolhydraten met een “laag” vezelgehalte zijn dingen als suikerhoudende zoetigheden en sportdranken. Dit zijn vaak lege calorieën, want de energie die ze leveren is niet veel waard, en ze zorgen ervoor dat je aankomt omdat ze niet bijdragen aan je energieverbruik.

U vraagt zich waarschijnlijk af hoe u kunt afvallen met een aangepast voedingsplan in Terneuzen, zoals ik in dit artikel heb beschreven. Het antwoord is om de beste eigenschappen van beide dieetplannen te combineren. Je moet een dieet kiezen dat weinig vet en slechte koolhydraten bevat; je moet ook een voedingssupplement vinden dat deze zaken afremt.

Lees meer:
Personal trainer Terneuzen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *